Toyota globálne predala už viac ako 30 miliónov elektrifikovaných vozidiel
3m čítanie

Toyota globálne predala už viac ako 30 miliónov elektrifikovaných vozidiel

Od uvedenia hybridného modelu Prius na trh v roku 1997 prekročil globálny predaj elektrifikovaných vozidiel značky Toyota hranicu 30,2 milióna vozidiel. Značka ako jediná na svete rozvíja všetky technológie nízkoemisných a bezemisných pohonov a svoju ponuku prispôsobuje podmienkam a potrebám jednotlivých trhov.

Toyota je priekopníkom a lídrom elektrifikácie v automobilovom priemysle. Oddelenie vývoja tohto typu vozidiel vzniklo v roku 1992 a už o štyri roky neskôr Toyota predstavila svetu prototyp hybridného vozidla, elektromobilu a vozidla s vodíkovým palivovým článkom. Všetky tieto druhy pohonov sa dostali do sériovej výroby, pričom skutočným prelomom pre koncern aj svetovú ekonomiku bol debut hybridného modelu Prius v roku 1997.

Hybridná Toyota sa stala synonymom spoľahlivého a úsporného automobilu na dlhé roky. Značka využila svoje skúsenosti s výrobou hybridov na rozšírenie ponuky pohonov o výkonné plug-in hybridy, batériové elektromobily a elektromobily poháňané vodíkovými palivovými článkami, pričom svoju ponuku prispôsobila potrebám a preferenciám zákazníkov v jednotlivých regiónoch.

Táto stratégia sa ukázala ako mimoriadne úspešná. Od debutu modelu Prius do augusta 2025 predala Toyota na celom svete viac než 30,2 milióna vozidiel s elektrifikovaným pohonom, z ktorých viac ako 6 miliónov bolo zakúpených zákazníkmi v Európe. Najväčší podiel na tomto výsledku majú hybridy, ktorých sa predalo vyše 28 miliónov. Šiesta generácia hybridného pohonu bude čoskoro poháňať nové modely značky.

Najobľúbenejšie elektrifikované Toyoty na svete

Najpredávanejším elektrifikovaným modelom Toyoty je Prius. Doteraz sa po celom svete predalo takmer 8,5 milióna hybridov a plug-in hybridov tohto modelu v rôznych verziách karosérie. Významný podiel na predaji elektrifikovaných vozidiel má aj najpopulárnejší model značky v histórii – Toyota Corolla. Zákazníci na celom svete si kúpili už 3,4 milióna hybridných vozidiel  tohto bestsellera.

Toyota elektrifikuje aj rýchlo rastúci segment SUV. Najčastejšou voľbou zákazníkov v tejto triede je Toyota RAV4, z ktorej sa vo verziách Hybrid, Plug-in Hybrid a Electric globálne predalo už 2,9 milióna kusov. Hybridná Toyota Camry je najpopulárnejším elektrifikovaným sedanom značky (2,1 milióna predaných kusov) a Toyota Yaris, ktorá je v hybridnej verzii dostupná od roku 2012, dosiahla predaj na úrovni takmer 1,8 milióna vozidiel.

Toyota – globálny líder v automobilovom priemysle

Toyota Motor Corporation je najväčší automobilový koncern na svete, ktorý na šiestich kontinentoch a vo viac ako 170 krajinách dodáva svojim zákazníkom takmer 11 miliónov vozidiel ročne. Globálna ponuka koncernu zahŕňa viac ako 80 elektrifikovaných modelov značiek Toyota a Lexus zo všetkých segmentov, pričom v roku 2024 sa predalo rekordných 4,5 milióna týchto vozidiel.

Za globálnym úspechom Toyoty stojí 72 fabrík a výrobných závodov a až 22 výskumných a vývojových centier po celom svete, ktoré poháňajú inovatívnosť koncernu. Len za minulý rok spoločnosť investovala 1,3 bilióna jenov na výskum a vývoj, pričom väčšina prostriedkov bola využitá na projekty súvisiace s elektrifikáciou.

Globálne úspechy Toyoty sa premietajú aj do jej postavenia v širšom ekonomickom kontexte. Už 22 rokov je najhodnotnejšou automobilovou značkou v rebríčku Best Global Brands od spoločnosti Interbrand. Hodnota japonského koncernu bola odhadnutá na 74,2 miliárd dolárov, čo mu zabezpečilo šieste miesto v celkovom hodnotení.